Opony Nokian zimowe

Zalety opony Nokian zimowe

Mroźne zimowe temperatury powodują, że ciśnienie w oponach spada wraz ze spadkiem temperatury rtęci. Utrzymywanie właściwego ciśnienia powietrza w oponach zimowych może wydawać się czymś, co pozwoli dłużej zachować opony śniegowe w dobrym stanie, ale jest to jeden z najprostszych i najważniejszych sposobów na uniknięcie niepotrzebnego zużycia.

Opony Nokian zimowe są produkowane dla niższego zakresu temperatur niż opony całoroczne lub letnie

nokian_wr_a4

Wielu kierowców uważa, że jeżdżąc na kołach zimowych przez cały rok, mogą zaoszczędzić pieniądze. Przecież opona, która poradzi sobie w trudnych warunkach zimowych, poradzi sobie również w ciepłych, prawda? Niestety, jest to całkowicie błędne myślenie. Wszystkie Opony Nokian zimowe zaczynają życie z różnie zaprojektowanymi mieszankami gumy, z których każda jest przeznaczona do określonych zakresów temperatur.

Opony zimowe zużywają się znacznie szybciej w temperaturze powyżej 7 stopni Celsjusza

Gdy wspomniane wcześniej lamele i bloki bieżnika stykają się z suchą i cieplejszą nawierzchnią wiosenną, w wyniku ściskania bloków gumy powstaje ciepło. Dlaczego? Ponieważ lamele gwałtownie otwierają się i zamykają w kontakcie z suchą nawierzchnią, na której nie ma śniegu ani lodu, który mógłby je ochłodzić. A zbyt wysoka temperatura jest najgorszym wrogiem opony.

Skuteczniejsze hamowanie – jednak tylko w zimę

Z założenia Opony Nokian zimowe mają 2-3 razy więcej klocków bieżnika niż dobra opona całoroczna. Jednak na suchych i ciepłych nawierzchniach ta elastyczna konstrukcja może znacznie wydłużyć drogę hamowania. Niezależnie od rodzaju opony, zbyt wysoka temperatura sprawia, że klocki bieżnika są zbyt elastyczne. Opona staje się wtedy lepka lub tłusta w dotyku, ponieważ dosłownie rozpuszcza się chemicznie. W temperaturze powyżej 30 stopni Celsjusza guma opon zimowych zacznie się marszczyć. Jest to niebezpieczna sytuacja, ponieważ tworzą się małe gumowe kulki, które będą się obracać pod kołem.